Headingen: fra nettarbeid til 3D animasjon

I denne nettsidens heading er det brukt et bilde fra prosjektet Colored stripes_1 (2008) som kan sees her.  Hele nettleseren er fylt opp med striper i forskjellige farger etter alfabetet; aqua, black, blue, fuchsia, grey, green, etc.

Nå tester jeg hvordan det vil fungere at akkurat det samme antall striper og med den samme fargekoden på hver av dem, gjøres om til 3D animasjon. I stedet for striper blir det søyler. I nettleseren er det 112 striper med 17 forskjellig farger. Jeg må bestemme om de skal stå på rekke og rad, i en sirkel eller som en slags søyleskog. Og hvordan skal kamera bevege seg? Hmmm.

Hvis animasjonen fungerer bra og at den tar prosjektet et skritt videre, så blir den del av en videoinstallasjon uten lyd, som et bevegelig, abstrakt bilde i kontinuerlig bevegelse.

Skisser og et par stillbilder kommer snart.

En kommentar om “Headingen: fra nettarbeid til 3D animasjon

  1. Fortsatt terraspennende. Dette blir spennende å følge med på. Ble sittende her og fantasere om hvordan det ville se ut i 3D, men tror nok du vil overaske min fantasi når jeg får se det. Dette prosjektet tenker jeg er et ordentlig IDAprosjekt. Hold meg oppdatert!

Legg igjen en kommentar

