Naturbilder laget med datagrafikk i Blender 2.5


Bildet over er laget i 3D programmet Blender 2.5. Alt er bygget opp med datagrafikk.

 

Bildet over er også laget i 3D programmet Blender 2.5. Gress, stå og blomster lages ut fra particle-systemet som ligger i Blender. Slik er det mulig å ha hundrede, tusenvis av gresstrå uten at programmet krasjer.

 

Slik ser det ut i programmet da siste finish gjøres.

5 kommentarer om “Naturbilder laget med datagrafikk i Blender 2.5

  1. Må si du er helt utrolig flink med 3d bildene, de ser jo helt ekte ut! 😀

    Såå… Bare lurte på om du kunne hjelpe med å finne noen gode tutorials. Fordi jeg har prøvd Blender (den nyeste versonen), men jeg får liksom ikke til… Og så ga jeg opp hele greia, men nå skal jeg og noen venner lage en film. Og jeg tenker; tenk så kult (og profft) det hadde blitt om jeg hadde klart å lage en ordentlig «3d-animasjons-intro» til filmen. Noe likt dreamworks sin intro, men litt mindre avansert, eller noe lignende…

    Du vet ikke om en god og ikke altfor vanskelsig tutorial til det? 🙂

  2. Heeei, meg igjen.
    Tusen takk for tipsene, fulgte dem. 😉 Føreløbig går det bra med 3d introen, men nå står jeg fast igjen, fordi jeg får ikke til å lage «røyken» som skal komme opp av bokstavene. Totorialen er her: http://www.blenderguru.com/videos/create-a-sizzling-title-intro Han gjør det med røyken når det har gått 10 min av videoen.
    Har du tilfeldigvis noen tips til en annen måte å gjøre det på enn han gjør det i videoen? 😀

  3. Skal teste ut den måten å lage røyk på jeg, håper jeg får det til… Heh, tror jeg har tatt meg vann over hodet, sliter litt med blender. Men jeg SKAL få det til, skal, skal, skal! 😀
    tusen takk for tipsene! 🙂

Legg igjen en kommentar

