I 2008 lagde jeg min første animasjon «Barcode» ved å bruke Blender. Animasjonen var tenkt som en videoinstallasjon. Jeg hadde en del problemer med å få rørene til å gli jevnt over skjermen. Siden er den blitt lagt på hylla. Jeg har ønsket å ta det samme materialet med de minimalistiske stillbildene og sette dem inn i en helt annen setting. Her er den opprinnelige filmen.

Nå har jeg gitt prosjektet tittelen ”Barcode Silent Movie Remake”. Da jeg så Peter Greenaways kortfilm «Intervals» fra 1969, fikk jeg ideen til å se hvordan han har redigert lyd og bilde sammen, bruke elementer fra denne filmens oppbygning, for så å bruke det i min egen redigering.

Jeg vil analysere den først, se og registrere minutt for minutt, deretter sekund for sekund i utvalgte sekvenser. Deretter finner jeg lyder fra Freesound.org som kan fungere som åpningslyd, tilsvarende klakkingen som fra en taktmåler, som går først i rytmiske, senere i urytmisk takt med bildene, i Greenaways film.

Peter Greenaway – Intervals (1969) «Very abstract, an attempt to make a movie without narrative using the figure 13, the harmonic structure Vivaldi used in The Seasons. It was made in Venice and combined images from both the Biennale – representing the high culture of painting in Europe – and the Film Festival, largely through graffiti on the houses in Venice.»– Greenaway from petergreenaway.org.uk

Jeg kommer tilbake til valg av tittel og videre oppfølgning fra produksjonen.