Å være billedkunstner handler om å kommunisere gjennom sine prosjekter og å få publikum til å se arbeidene. I dag er begge deler mulig gjennom internett.

I sommer ble en nettstrategi rablet ned på et A4 ark som jeg har tatt fram igjen nå. En nyttig plan over hva jeg bruker hvilke fora til, hvilket språk og hvilke kanaler som brukes til research og samle materiale, og hvilke som brukes til å promotere egen virksomhet.

Ved å bruke nettet aktivt blir det mange fora både å oppdatere og følge. Jeg har laget en liste over sider som brukes aktivt i dag eller som jeg har opprettet og vil bruke mer aktivt framover:

Twitter, Flicker, Vimeo, Youtube, Facebook profil, Facebook side, Tumblir, denne bloggen og hjemmeside.

Noen av disse foraene har jeg nå samlet som linker i kolonnen til høyre.

Hjemmesiden www.idajulsen.com (uferdig) har jeg brukt tid på i høst. Testet forskjellige WordPress maler, men disse egner seg best til bloggformatet, som denne siden er laget med.

Nå vil jeg teste Indexhibit på hjemmesiden. Liker godt nettsidene til Ingeborg Stana, Josefine Lyche og Frode Markhus som alle bruker Indexhibit på sine hjemmesider.