Produksjon av animasjonen ”Corridor of Uncertainty” starter januar 2012, men jeg vil allerede nå starte med forberedelser. Den skal blant annet vises på en separatutstilling i Fredrikstad.

Animasjonen vil lages ut fra forberedelser i form av storyboard og den blir planlagt før jeg starter arbeidet med å modellere 3D objekter og bygge opp scener.

Tidligere har jeg arbeidet mer impulsivt. Testet ut muligheter, laget et objekt, og så latt det hele utvikle seg underveis. Det er ikke noe galt med denne måten å jobbe på. Du har en type frihet underveis og arbeider mer impulsivt.

Videoen ”Finding lady: The Art of Storyboarding” tar for seg Walt Disneys forhold til denne formen, og skuespiller og produsent Kevin Costner intervjues om hvordan han forholder seg til storyboard. Det er særlig måten å tegne på, der det ikke tegning som kunstform, men tegning som redskap til å illustrere og visualisere et forarbeid, som interesserer meg i dette prosjektet.

Daglige skisser blir en ny post og kategori i bloggen. Med denne skisseformen setter jeg av en halvtime som en oppvarmingssekvens. Målet er at når arbeidet med det faktiske storyboardet til ”Corridor of Uncertainty” starter, så har jeg vendt meg til denne måten å tegne på, med mest mulig informasjon på en enkles mulig måte.

http://video.google.com/videoplay?docid=-2412052664775629371