Godt nytt kunstår!

Endelig tilbake i atelieret. Det er mandag morgen og nytt år betyr nye prosjekter.

Denne uken starter produksjon av 3D animasjon Corridor of Uncertainty som skal vises både i Fredrikstad kunstforening og Galleri Svae på Gjøvik denne våren. Jeg vil vise deler av produksjonen her på bloggen med noen stills og skisser i månedene som kommer

Rett før jul fikk jeg en hyggelig mail om at animasjonen min Combating Decorative Flowers er tatt med til årets Oslo Screen Festival og stillbilder fra denne sees her.

I fjor startet jeg en serie med tittelen «Visuelle improvisasjoner» som var oppvarmingstegninger laget med blekk og pensel. Jeg vil fortsette arbeidet med disse bildene, men vil fra nå bruke akvarellmaling. I stedet for å poste bildene daglig, vil jeg legge de ut på fredag ettermiddag.

Walking-prosjektet får en restart med noe mer systematisk bruk av bilder og tekst. Som en forstart var jeg ute i romjulen på en gåtur på Kråkerøy i Fredrikstad. Walking-prosjektet er bilder jeg tar fra lengre gåturer og hvert bilde får tittel fra en setning i Henry David Thoreaus essay Walking.

… så ønsker med dette både nye og gamle lesere et riktig gått nytt år!

En kommentar om “Godt nytt kunstår!

Legg igjen en kommentar

